Friday, May 9, 2008

Bye, bye Labuan....Just 4 a While....

Salam Mujahid,

Pagi ini, aku akan pulang ke semenanjung...flight jam 10.40 pagi...aIRaSIA..dah lama tak jenguk semenanjung... Selama hampir 6 bulan ini, hanya dengar melalui radio dan televisyen pihak BN yang berat sebelah dan melalui internet serta blog sahabat-sahabat. Realitinya, masih belum aku dapat lihat sendiri apa yang berlaku di sana... ntah kenapa, aku dapat rasa keyakinan untuk bergerak di bumi Selangor dan Perak lepas ini. Kenapa? Mungkin sebab negeri-negeri itu berada dibawah kerajaan Pakatan Rakyat(pada aku dah tak relevan dipanggil pembangkang..tapi sebenarnya kerajaan...).

Cuti yang mendatang ini, aku ada 'set' beberapa rancangan untuk diri dan keluarga tersayang. Ada peningkatan yang aku harapkan daripada kepulangan aku nanti dari segi fikrah diri dan keluarga ku terhadap Islam. Harapanku moga sahabat-sahabat dan kita semua dapat manfaatkan cuti semester pada kali ini dengan perkara-perkara yang berfaedah untuk diri dan Islam.

Buat adik-adik yang bakal masuk ke IPTA/S, selamat menjejakkan kaki ke IPTA/S. Sebelum terlupa, balik cuti ini dan kepada pelajar baru yang akan ke IPTA/S, jangan lupa untuk aktifkan akaun simpanan tanpa riba'. Sekarang dah banyak bank-bank yang menyediakan sistem perbankan Islam. Gunakan peluang masa cuti ini untuk tukar akaun dari sistem konvensional yang amalkan riba' kepada sistem perbankan Islam yang bebas dari riba'. Untuk post kali ini, tak cukup masa nak kongsi tentang larangan riba' kepada umat Islam bahkan kepada seluruh manusia. Ia berkaitan dengan keadilan sejagat. Moga hari-hari yang mendatang, akan ku kongsikan dengan sahabat-sahabat tentang apa itu riba' menurut Islam....Okey, nak g solat Subuh... Satu malam ni tak tidur sebab mengemas bilik. Lagipun, bimbang terlepas flight..hehe...

Kalau disemenanjung, naik bas trans, durian Burung dan sebagainya...Tapi kat sini, kami naik kapal terbang...hehe..jangan jeles...

Maaflah, pagi ni posting agak merapu dan santai....sekadar nak berkongsi perasaan betapa gembiranya balik kampung...hehe..

Pepun, perjuangan islam mesti diteruskan...TAKBIR!!!!

"ISLAM 4 ALL"

1 comment:

Normaziah Khori said...

masih tak menyedari kehadiran ketika ini=)