Friday, April 18, 2008

PAS Kawasan tubuh Tabung Prihatin Parlimen Bukit Gantang

TAIPING, 17 April (Hrkh) - Mesyuarat khas PAS kawasan Bukit Gantang pada 7 April baru lalu telah membuat keputusan melancarkan Tabung Prihatin Parlimen Bukit Gantang bagi langkah mengumpulkan dana untuk disumbangkan kepada mereka yang memerlukan.

Menurut koodinator tabung pihatin kawasan berkenaan, ia juga bertujuan memberi perkhidmatan terbaik kepada masyarakat Bukit Gantang yang telah memberikan kemenangan kepada Pakatan Rakyat.

Tabung ini juga akan digunakan untuk menyediakan bantuan kepada masyarakat yang memerlukan bantuan seperti mereka yang ditimpa musibah, banjir, ribut dan kebakaran rumah.

Justeru katanya, mereka yang berada di sana dan tinggal di kawasan tersebut atau di luar diminta menderma kepada Tabung Prihatin.

"Dana yang dikutip nanti dapat membantu mereka yang susah atau miskin, seperti pendaftaran untuk kemasukan universiti dan mendapat rawatan perubatan," katanya.

Sebarang derma boleh disalur ke akaun Bank Islam Cawangan Taiping. Nombor Akaun 8040010013314. Penderma yang berminat untuk menderma bekalan makanan boleh terus dihantar ke Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen, di Markas Tarbiyyah, 34000 Air Kuning Taiping.

Pusat ini boleh dihubungi melalui talian 058552249. - mns

P/S: Sesiapa yang ingin menderma dan tercari-cari saluran menderma, moga ini dapat membantu anda untuk menambah kekayaan anda di akhirat, insyaallah...

"ISLAM 4 ALL"

No comments: